Jeg vil have et website!

 

Et website er én del af din virksomhed. Et digitalt aftryk, så dine kunder kan finde dig. Der mange spørgsmål som trænger sig på, hvordan skal det se ud, hvilken farve, skal der være en video på og vi kunne blive ved?

Men der er noget helt elementært, du bør have på plads for at opnå det bedste resultat! Hvad skal der til at skabe et godt design….en brainstorm, som kan hjælpe dig med svarerne på designet. Lad mig spørge dig? Hvad er din virksomhed egentligt for en størrelse? Hvilken vision har virksomheden og vigtigst af alt, hvor står du lige nu?

Her er en lille guide i hvad du bør kunne svare på, for at opnå det bedste resultat med dit nye website.

1. Er dit brand på plads?
A) Har du styr på hvem din målgruppe af kunder er, hvorfor du er vigtig for dem og hvilket marked du skal ind på.
B) Alle i virksomheden kender til målgruppen og værdierne og kan nævne dem selv i søvne.
C) Du har styr på alt materiale omkring jeres brand: logo, billeder osv.

2. Ved du hvem du taler til, og hvad de har brug for fra dig? Ved du hvorfor de benytter jer?
A) Du forstår dine kunder og kan sætte dig i deres sted. Du kender til konkurenterne på markedet. Du ved hvorfor dine kunder elsker dit produkt, og hvorfor de vil købe det fra dig.
B) Du har måske udviklet nogle kunde personaer, som du benytter til at se din virksomhed fra deres sted.
C) Du ved hvilken værdi du giver til dine kunder, hvor du skal finde dem samt, hvordan dit produkt giver dem værdi.

3. Er du en del af dine kundernes hverdag?
A) Du kommunikere effektivt med dine kunder, på forskellige platforme via de sociale medier.
B) Du bliver fulgt, respekteret for dine værdier via nyhedsbreve, facebook likes, twitter, Instagram osv.
C) Din målgruppe kommer jævnligt i kontakt med dit navn via søgninger og de sociale medier.

4. Har du nået målet med din kundegruppe?
A) Du er tilfreds med den type og det antal kunder du har nu.
B) Du er tilfreds med hvor du er i markedet, og hvad dine kunder tænker om dig.
C) Din status i markedet stabil og ændres ikke betydeligt.

5. Er din langsigtede vision på plads?
A) Du har en klar plan for hvordan du skal opnå din vision.
B) Du har indhentet alle elementer og forberedt hele virksomheden på rejsen
C) Det eneste som mangler for at opnå din vision er tid…og et nyt website

Men alt det ved du jo allerede, så jeg glæder mig til at høre fra dig.